Reitit ja aikataulut
Tällä sivulla:
- Fölin reittiopas helpottaa matkustamista
- Miten etsin reittioppaasta reitin kahden paikan välillä?
- Miten löydän kaikki pysäkkiaikataulut reittioppaasta?
- Miten saan bussit näkymään reittioppaan kartalle? Entä mistä näen lähimmät korttien latauspisteet?
- Haluatko kysyä reittioppaasta? Tarvitsetko apua reittioppaan käyttöön?
- Föli-sovellus
- Pdf-aikataulut
- Fölin bussien numerot ja reitit muuttuvat 1.7.2025
Fölin reittiopas helpottaa matkustamista
Kun käytät Fölin reittiopasta, matkustaminen on helpompaa. Sinun ei tarvitse käyttää aikaa matkan suunnitteluun, sillä reittiopas laskee, miten paljon aikaa kuluu pysäkille kävelyyn sekä bussin vaihtoihin. Reittiopas näyttää myös sopivat bussin vaihtopaikat.
Reittioppaasta voit muun muassa
- hakea nopeimman reitin kahden paikan välille
- etsiä, missä on lähin Fölin lippuautomaatti
- katsoa kartalta, missä odottamasi bussi tällä hetkellä on
- tarkistaa Föli-alueen rajat.
Voit myös tallentaa matkustuskohteita tai linjoja Föli reittioppaaseen. Lisäksi voit muokata reittiopasta ja reittiehdotuksia sen mukaan, miten matkustat.

Miten etsin reittioppaasta reitin kahden paikan välillä?
- Mene osoitteeseen https://reittiopas.foli.fi/ (Avautuu uudessa välilehdessä)
- Paina Syötä lähtöpaikka. Kirjoita tähän lähtöpaikka, josta haluat lähteä matkaan. Voit kirjoittaa
- pysäkin nimen tai
- pysäkin numeron tai
- kaupunginosan nimen tai
- yrityksen nimen.
Voit myös painaa kohtaa Käytä nykyistä sijaintia. Silloin reittiopas merkitsee lähtöpaikaksi paikan, jossa olet juuri nyt.
- Paina seuraavaksi Syötä määränpää. Kirjoita tähän, minne olet matkalla.
- Nyt reittiopas ehdottaa sinulle reittejä juuri tälle hetkelle.
- Voit muuttaa matkan kellonaikaa ja päivämäärää. Voit myös muuttaa sitä, näyttääkö reittiopas sinulle reittejä lähtöajan tai saapumisajan perusteella. Aina kun teet muutoksia, reittiopas näyttää sinulle uudet tiedot.

Miten löydän kaikki pysäkkiaikataulut reittioppaasta?
- Mene osoitteeseen https://reittiopas.foli.fi/ (Avautuu uudessa välilehdessä)
- Mene kohtaan Aikataulut ja linjat.
- Kirjoita kohtaan Linja, pysäkki tai asema sen pysäkin numero tai nimi, josta haluat tietoa.
- Valitse listalta pysäkki, josta haluat tietoa. Paina pysäkkiä.
- Nyt näet ne vuorot, jotka lähtevät pysäkiltä seuraavaksi.
- Jos haluat nähdä kaikki vuorot, paina Aikataulut.
- Voit valita päivän ja linjan, josta haluat tietoa. Voit myös tulostaa aikataulut.
Miten saan bussit näkymään reittioppaan kartalle? Entä mistä näen lähimmät korttien latauspisteet?
- Mene osoitteeseen https://reittiopas.foli.fi/ (Avautuu uudessa välilehdessä)
- Paina Bussit ja lähipysäkit kartalla.
- Paina kartan oikeasta alanurkasta kuvaa, jossa on kolme kerrosta.
- Nyt näet listan eri asioista. Laita rasti ruutuun sen asian kohdalle, josta tarvitset tietoa juuri nyt.
- Paina Sulje.
- Nyt voit katsoa tietoja asioista, jotka valitsit.
Haluatko kysyä reittioppaasta? Tarvitsetko apua reittioppaan käyttöön?
Fölin asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään. Voit soittaa meille tai kysyä chatissa.
Voit myös tulla käymään Kauppatorin Monitorissa.

Föli-sovellus
Suosittelemme, että käytät Föli-sovellusta. Sovellusta kannattaa käyttää, koska sieltä
- löytyy Fölin reittiopas
- voit ostaa mobiililippuja itsellesi tai kaverillesi
- voit ladata matkakorttisi
- voit lähettää palautetta meille
- löydät uusimmat Fölin uutiset ja tiedotteet.

Voit ladata Föli-sovelluksen Google Playsta (Avautuu uudessa välilehdessä) ja App Storesta (Avautuu uudessa välilehdessä).
Pdf-aikataulut
Bussien aikataulut löytyvät edelleen myös pdf-muodossa. Pdf-aikataulut löytyvät Fölin verkkosivun Aikataulut ja reitit -osiossa.
Tästä pääset Aikataulut ja reitit -osioon. (Avautuu uudessa välilehdessä) (Yleiskielinen sivusto.)
Paperinen aikataulukirja ilmestyy kaksi kertaa vuodessa. Se ilmestyy kerran keväällä ja kerran syksyllä. Voit hakea aikataulukirjan Fölin palvelupisteistä ja latauspisteistä.
Fölin bussien numerot ja reitit muuttuvat 1.7.2025
Fölin bussien numerot sekä bussien reitit eli bussilinjat muuttuvat. Muutos tarkoittaa sitä, että koko Turun sisäinen bussilinjasto muuttuu.
Uutta bussilinjastoa kutsutaan nimellä runkolinjasto. Runkolinjastoon kuuluu bussien runkolinjoja, jotka ajavat usein. Runkolinjastoon kuuluu myös muita bussilinjoja.
Lue lisää tulevasta uudistuksesta. (Avautuu uudessa välilehdessä)